‘De positieve aanpak van OpenDoor is erg fijn’

OpenDoor werkt met veel mooie partners samen. Hoe kijken zij naar het werk van OpenDoor? Hans van Baal is oprichter van Stukadoorsbedrijf Van Baal en het Opleidingscentrum West-Brabant. Daar kunnen jongeren, ongeacht of ze wel of geen diploma hebben, een praktijkgerichte opleiding volgen. Sommige jongeren komen via OpenDoor.

Pedagogische achtergrond

“Wij zijn opleiders en hebben echt goede leermeesters, die weten hoe ze met de doelgroep om moeten gaan. Maar ze hebben geen pedagogische achtergrond. Daarom is het heel fijn dat we de samenwerking met OpenDoor hebben. Onze praktijkopleiders leren echt van de mensen van OpenDoor.

Positieve aanpak

De positieve aanpak van OpenDoor is ook erg fijn. De trajectbegeleiders van OpenDoor bouwen echt een band op met de jongeren. Ze bekommeren zich om hun thuissituatie. Als de jongeren voor het eerst bij ons komen, dan kunnen wij putten uit een heel dossier. Dat maakt het voor ons prettig werken. Het is fantastisch dat onderwijs en zorg zo bij elkaar komen.”