Casey (17 jaar)

‘Ik ben mentaal heel erg gegroeid’

Casey liep regelmatig weg van school om thuis of op straat rond te hangen. Ze vond het lastig om mensen toe te laten. De begeleiding van Sanne hielp haar enorm. Inmiddels gaat het weer een stuk beter.

Hoe kwam je bij OpenDoor terecht?

“Ik heb in het verleden veel dingen meegemaakt, waardoor ik mentale problemen kreeg. Ik voelde me vaak boos en verdrietig. Ik liep regelmatig weg van school en hing dan rond op straat of zat thuis. Ik zag geen uitweg meer en deed mezelf ook pijn. De gemeente meldde me aan bij OpenDoor.”

Hoe was het begin bij OpenDoor?

“Het begin vond ik moeilijk. Ik ben heel voorzichtig en laat mensen niet snel toe. Ik dacht dat het weer een soort therapie was. Hoe zouden ze mij nou nog kunnen helpen? In het begin ging ik niet altijd naar de afspraken. Naarmate ik mijn begeleider Sanne beter leerde kennen, kreeg ik meer vertrouwen in de begeleiding. Ik merkte hoe relaxt en makkelijk het was. We spraken elke week af. Ik kon mijn verhaal bij haar kwijt. Ze hielp me ook toen ik niet meer naar mijn psycholoog wilde. We gingen daar samen naartoe om te vertellen waar ik tegenaan liep.”

Hoe gaat het nu?

“De aanmelding bij OpenDoor is inmiddels bijna een jaar geleden en het gaat echt beter. Ik heb nog weleens mindere dagen, maar dan praat ik daarover met de mensen om me heen en dat helpt. Ik ben mentaal heel erg gegroeid. Ik doe mezelf geen pijn meer. Ik heb twee bijbaantjes en ga binnenkort weer naar school. Ik wil heel graag de politieopleiding doen. Ik ben heel erg trots op de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt.”