Nieuws

Schilderend terug naar school: ‘Ze moest zich echt concentreren op deze taak’

Een talent (13 jaar) dat creatief is, maar moeite heeft zich te concentreren op één taak. Hoe help je die verder? Begeleider Renske maakte de optelsom, keek naar wat wel mogelijk was en ging aan de slag.

“Dit meisje vindt het heel leuk om creatief bezig te zijn. Om te koken, te knutselen, te verven: noem het allemaal maar op. Daarnaast is zij een enorme stuiterbal. Ze heeft ADHD en springt soms van de hak op de tak. Het schilderen op nummer zorgde ervoor dat ze zich echt moest concentreren en maar één prikkel tegelijk binnenkreeg.”
 
“Daarnaast wil zij weer terug naar school, dit is daar een goede oefening voor. Ze moet zich op school ook langere tijd op één taak kunnen concentreren.”
 
“Het was een heel goede manier om een band op te bouwen, omdat het best een karwei was en we het echt samen deden. We waren in totaal zo’n 8 begeleidingsmomenten bezig, werkten steeds een half uur tot een uur aan het schilderij.”
 
“Soms merkte ik dat haar concentratie op was. Dan ging ze buiten de lijntjes verven. Ik besprak dat dan met haar en zei dat ze het altijd aan mocht geven als ze even een pauze wilde of nodig had.”
 
“Het was een heel leuke oefening en we kregen veel complimenten van collega’s. Het schilderij hangt nu op onze locatie in Bavel!”