‘De zorgverbinders zetten een stapje extra voor de leerling’

OpenDoor werkt met veel mooie partners samen. Hoe kijken zij naar het werk van OpenDoor? Rogier Raeijmaekers is onderwijsmanager bij Curio isk.

Oprechte aandacht

“Stichting OpenDoor staat los van het onderwijs en de zorg. Ze hebben daardoor ruimte om de leerlingen oprechte aandacht te geven. Ze benaderen hen rustig en met een positieve houding. Ze leggen écht contact, op basis van gelijkwaardigheid. Sommige zorgverbinders hebben zelf ook een turbulent leven achter de rug of een migratieachtergrond. Dat helpt in het contact met de leerlingen. Daarnaast zijn ze van waarde voor docenten. Die merken dat zij zich op hun werk kunnen concentreren, doordat de begeleider van Stichting OpenDoor ingrijpt bij onrust.”

Stapje extra

“De zorgverbinders zetten echt een stapje extra voor de leerling. En dat voel je op school.”