Nieuws

Relatiegeschenk OpenDoor: samenwerking tussen talenten en Off The Pitch

Een relatiegeschenk, volledig bedacht en ontworpen door onze talenten in samenwerking met Off The Pitch. Een waardevol proces, waarin de talenten een hoop nieuwe vaardigheden leerden.

Off The Pitch is een merk dat sinds 2016 op originele wijze kleding en merchandise ontwerpt en maakt. Het is een bekende naam geworden en wordt gedragen door zowel topsporters als artiesten. Ook is het erg populair onder jongeren.
 
Het sprak onze talenten dan ook enorm aan om samen met Off The Pitch aan een project te werken: het bedenken, uitwerken en ontwerpen van een relatiegeschenk voor onze partners. “De talenten uit de ambulante begeleiding en de dagbestedingsgroepen kwamen samen om dit geschenk te maken. Dat leek ons een goed idee, omdat het een enorm leerzaam proces zou zijn. Dat bleek ook wel: ze opperden ideeën en moesten samenwerken met talenten die ze nog niet kenden, om tot één concept te komen”, vertelt OpenDoor-directeur Mounir El Fahmi. “Wat voor soort tas moet het zijn? Hoe kunnen we zowel het logo van Off The Pitch als dat van OpenDoor erin verwerken? Welke kleur moet de tas krijgen?”
 
De tassen zijn inmiddels af en worden momenteel bezorgd bij onze relaties. OpenDoor vindt het maken van een relatiegeschenk belangrijk. Mounir: “Wij weten dat we alleen samen tot een goed resultaat voor onze doelgroep kunnen komen. We moeten samen creatief zijn, buiten de gebaande paden durven stappen en tot één plan komen.”
 
Een van die partners is Off The Pitch. “Ze hebben een donatie gedaan in de vorm van merchandise aan onze talenten. Daarmee laten ze nog maar eens zien affiniteit te hebben met de doelgroep.” Een samenwerking die naar meer smaakt. Wordt vervolgd!