Persoonlijkheidsonderzoeken

Onze gedragswetenschapper neemt onderzoeken af bij talenten. Zo leren zij zichzelf beter kennen, leren trajectbegeleiders hun talenten beter kennen en kunnen wij een beter aansluitende behandeling bieden.

OpenDoor neemt bijvoorbeeld intelligentietesten af. Voor trajectbegeleiders kan dit bijvoorbeeld inzicht geven in de ideale manier van communiceren. dit kan er ook voor zorgen dat ouders, school en andere betrokkenen hun communicatiestijl aanpassen naar het talent. Wat voor woorden gebruik je? Hoe communiceer je?

Met andere persoonlijkheidsonderzoeken kunnen we zien wat onder de klachten en gedragingen ligt. Waarom vertoont iemand depressieve klachten? Waarom valt iemand uit op school? Iemand kan jarenlang overvraagd zijn, een licht verstandelijke beperking hebben of nog worstelen met een traumatische gebeurtenis uit het verleden.

Op basis van deze informatie kunnen wij onze hulpvragen beter formuleren. Voor een behandeling in eigen organisatie of bij andere partijen. Met uiteindelijk een effectiever resultaat voor het talent.